Ambromed Kliiniku eetilised põhimõtted
- Austame ja kaitseme töötajate, klientide, nende pereliikmete ja hooldajate ning muude koostööpartnerite ja huvigruppide au, väärikust ja õigusi.
- Seisame hea kliendi vaimse ja hingelise heaolu eest, toetame sotsiaalset õiglust.
- Kaitseme klienti lubamatute riskide eest. Ei kuritarvita klienti emotsionaalselt, rahaliselt, seksuaalselt või muul viisil. Veendume kliendi turvalisuses.
- Kaitseme kliendi õigust privaatsusele ja konfidentsiaalsusele.
- Meie teadmised ja oskused vastavad erialanõuetele, lähtume oma tegevuses oma kompetentsuse piiridest. Ei loo ootusi, mida ei suuda täita. Vajaliku pädevuse puudumisel või rollikonflikti tekkimisel suuname kliendi teise sobiva spetsialisti poole.
- Arendame oma erialast kompetentsi ning tagame iseenda töökõlbulikkuse, töötades tegeliku suutlikkuse piirides, pöördudes vajaduse korral professionaalse abi järele või katkestades tegevuse antud vallas.
- Kasutame oma töös kontrollitud ja teaduslikult tõestatud ja põhjendatud töömeetodeid ja vahendeid.
- Jagame ja vahetame kogemusi, teadmisi ja teavet kaastöötajate ja koostööpartneritega. Austame ja väärtustame koostööd ning eetilisi suhteid teiste spetsialistide ning koostööpartneritega.
- Väljendame vastutustundlikul viisil tunnustust ja kriitikat. Kaitseme kaastöötajaid ja koostööpartnereid ebaõiglase kohtlemise ja kriitika eest.
- Oleme valmis kaastöötajaid ära kuulama, neid toetama ning andma nõu.
- Vastutame tunnistustes, õiendites, ekspertiisides, infosüsteemides jm esitatud informatsiooni piisavuse, tegelikkusele vastavuse ja vajadusel uuendamise eest.
- Austame inimestevahelisi erinevusi, ei diskrimineeri inimesi nende soo, vanuse, välimuse, seksuaalse orientatsiooni, keele, päritolu, varalise seisundi, erivajaduse, võimekuse, usulise veendumuse, poliitilise või muu arvamuse tõttu. Anname kliendile informatsiooni temale arusaadaval viisil.
- Austame kliendi iseseisvust, usume tema võimesse teha oma elu puudutavaid otsuseid ning kaasame klienti otsustusprotsessidesse, julgustame klienti tegema otsuseid tema enda huvides, lähtudes kliendi sotsiaalsest keskkonnast ja suhetest teiste inimestega. Tunnustame ja aktsepteerime kliendi isiklikke eesmärke, vastustust ja kodanikuõigusi, mis vastavad tema suutlikkusele ja pädevusele.
- Ei kiida heaks ega osale ebaeetilistes tehingutes.
- Tegutseme ausalt, eristame piire oma isikliku elu, tööelu ja ühiskondliku tegevuse vahel, ei kasuta oma positsiooni isikliku heaolu ega poliitilise mõjuvõimu saavutamiseks.
- Kanname hoolt ja vastutame selle eest, et meie käsutuses olevaid ressursse jaotataks säästlikult, õiglaselt ja vajadustele vastavalt.
- Järgime eetilise käitumise põhimõtteid ning sekkume olukorras, kus märkame ebaeetilist käitumist ning anname sellest teada tööandjale.
- Oleme teadlikud klientide ja koostööpartnerite õigustest ja kohustustest ning juhindume oma erialastest ning Ambromed Kliiniku eetilistest põhimõtetest, samuti Sotsiaalhoolekande seadusest, Isikuandmete kaitse seadusest, Euroopa Põhiõiguste Hartast ja teistest rahvusvahelisest inimõiguste konventsioonidest.
Eetiliste põhimõtete väljatöötamisel on kasutatud:
Eesti Psühholoogide Liidu Eetikakoodeks (1990)