Kliendi õigused
- Saada kvaliteetset ja professionaalset teenust ning olla koheldud väärikalt.
- Saada võrdväärset kohtlemist vaatamata vanusele, puudele, soole, rassile, usule, seksuaalsele orientatsioonile või veendumustele.
- Saada igakülgset teavet oma terviseseisundi, ravivõimaluste ja tulemuste kohta.
- Esitada ravipersonalile küsimusi kui midagi jäi arusaamatuks.
- Osaleda oma raviplaani koostamisel ja olemasolevatest ravimeetoditest ja -vahenditest valida parim ravi. Kliendil on õigus valida ravimata jätmine, lahkuda kliinikust, valida arsti ja raviasutust.
- Saada teenust kokkulepitud ajal ja turvalises ravikeskkonnas.
- Vabalt määratleda oma poliitiline staatus, majanduslik, sotsiaalne ja kultuuriline areng ning saada austavat kohtlemist teenuse osutajalt.
- Taotleda teise arsti või terapeudi arvamust (kliendi saatmine teise arvamuse saamisele toimub spetsialisti ja kliendi vahelise kokkuleppe tulemusena).
- Õigus privaatsusele ja konfidentsiaalsusele (kliendi tervisliku seisundi, diagnoosi ja ravi kohta ning kõik muu isiklikku laadi informatsioon on konfidentsiaalne). Konfidentsiaalseid andmeid võib avaldada vaid kahel juhul: kliendi nõusolekul ja seaduse alusel.
- Anda tagasisidet, esitada kaebuseid või ettepanekuid.
Kliendi kohustused
- Avaldada ravipersonalile kõik teadaolevad andmed oma tervise ja haiguse kulu kohta ning anda pärast asjakohase teabega tutvumist kirjalik nõusolek.
- Arvestada kliendile planeeritud ajaga, hilinemise või teenusest loobumise korral teavitada vähemalt 24 tundi enne teenuse osutamiseks kokkulepitud aega. Õigeaegselt teavitamata jätmise korral on Ambromed Kliinikul õigus nõuda kliendilt järgmise tervishoiuteenuse lepingu täitmisel visiiditasu kahekordses suuruses (Ravikindlustuse seaduse § 70 lõige 6).
- Kohelda lugupidavalt ravipersonali ja kaaskliente, arvestada kaasklientide eraviisilisuse, turvalisuse ja mugavusega.
- Hoida saladuses teatavaks saanud andmed kaasklientide isiku, eraelu ja tervise kohta.
- Mitte ilmuda vastuvõtule alkoholi- või narkojoobes.
- Olla lugupidav ja heatahtlik teiste klientide ning töötajate suhtes.
Klientide andmete töötlemine
Töötleme Teie isikuandmeid, kui registreerite aja vastuvõtule, kasutate teenuseid või suhtleme e-posti teel. Kõiki isikuandmeid töödeldakse viisil, mis tagab isikuandmete turvalisuse, kaitseb loata või ebaseadusliku töötlemise eest ning juhusliku kaotamise, hävitamise või kahjustumise eest.
Kui registreerite omale aja vastuvõtule, siis registreerimisel teeb
tervishoiuteenuse osutaja ehk Ambromed kliinik Teie isikukoodi alusel päringu tervise infosüsteemi. Päringu tegijaks on selleks volitatud Ambromed kliiniku töötaja. Päringuga tehakse isikutuvastus ning vajadusel kontrollitakse ravikindlustuse ja saatekirja olemasolu. Teie teistele terviseandmetele vastuvõtu registreerijal ligipääs puudub.
Kui olete vastuvõtule tulemas perearsti saatekirja alusel, siis võidakse teha samasugune päring ka vastuvõtuaja lähenedes või vastuvõtupäeval- kontrollime uuesti ravikindlustuse olemasolu ja saatekirja.
Kodulehekülje külastamisel kogutavad andmed piirduvad kasutatava arvuti või arvutivõrgu IP-aadressiga ning külastamise ajaga (kellaaeg, kuupäev, aasta). Me ei seo IP-aadresse Teid tuvastava teabega. Kasutame teavet, et kodulehekülge arendada ja muuta kasutajasõbralikumaks.
Klientide andmeid kogutakse kvaliteetse raviteenuse osutamiseks ning säilitatakse vastavalt seadusele. Eesti Tervisekassale (suunanud perearstile) väljastatakse igakuiselt andmed vastuvõttude kohta digitaalselt. Rehabilitatsiooniteenuse klientide andmed saadetakse igakuiselt vastavalt Sotsiaalkindlustusametisse või Töötukassasse. Erateenuse alusel registreerinud klientide andmete edastamine toimub kliendi kirjalikul nõusolekul või seaduse alusel. Juhindume kliendile teenuse osutamisel Ravikindlustuse seadusest, Sotsiaalhoolekande seadusest, Tervishoiuteenuse korraldamise seadusest ja Rahvatervise seadusest.
Kliendil on õigus:
· Saada teavet isikuandmete töötlemise kohta.
· Taotleda juurdepääsu klienti puudutavatele isikuandmetele (vajalik digiallkirjastatud taotluse esitamine) ning nõuda vajadusel ebaõigete andmete parandamist, kustutamist.
· Esitada kaebus Ambromed Kliinikule e-postil andmekaitse@ambromed.ee või Andmekaitse Inspektsioonile, Väike-Ameerika 19, Tallinn 10129, e-posti aadress info@aki.ee.
·
Saada teave isikuandmete
esitamata jätmise võimalike tagajärgede kohta.
Andmete säilitamine
Küsimuste, ettepanekute, kaebuste korral
on võimalik pöörduda Ambromed
Kliiniku andmekaitsespetsialisti poole e-posti aadressil andmekaitse@ambromed.ee.